2009. augusztus 28., péntek

SL viewer

A napokban nagy visszhangja volt a Meerkat viewernek, állítólagos sim copyzási képessége miatt. Érdekes felvetés egy sima viewerrel lemásolni azt ami tetszik s bár valószínűleg létezik ilyen viewer is, de az nem a Meerkat szerintem.
Letöltés, telepítés, majd ismerkedés. Ami rögvest 'fülbetűnő' volt, hogy nincs hangja.
Ez már egy akkora feketepont, hogy nem is tudom mivel lehetne ezt jóvátenni :-) Na, nézzük akkor azt a rettegett export-import lehetőséget.Kipróbáltam és láss csodát, működik.Simán lemásoltam textúrástól egy sculpti oszlopot.Aztán egy képet a falról .. az is megvolt.
A gond ezzel csak az, hogy a sculpti oszlop a sajátom volt, így bármikor tudom másolni, a kép a falon pedig egy freebie full permes valami . Ha valaki esetleg gyűjteni szeretné saját alkotásait xml formátumban a vinyóján (??) annak nagyon jó ez az opció, de ettől még a kreátorokat nem fenyegeti veszély.
A Meerkat a hang hiányával felbosszantott, így rövid ismerkedés után uninstall.
Viszont a neten bóklászva beleakadtam a Greenlife Emerald viewerbe.Ez is tudja azt, amit a Meerkat és még néhány érdekességet.
Az egyik kedvencem - azon kívűl, hogy kapásból volt hangja - a radar funkció.Bekapcsolva a radart látom, hogy ki jön be a simre és ki hagyja el azt.Infókat is láthatok és kérhetek a listán lévő avikról.Ha pedig egy névre kattintok a kamera ráááll az illetőre és követi őt.Ez a funkció bizonyos hatótávolságon belül él csak.Nagyon jó hasznát vettem akkor, amikor 2500 méteren építgettem a radar folyamatosan jelentett, hogy ki lépett be a simre .
Az inventoryban a megszokott "All items", " Recent items" mellett megjenik egy új tab is " Worn items" ..WooooW ez kell!! Naggyon jó, folyamatosan láthatom amit a bábúm visel és nem kell külön keresgélni ..
Az építőknek is van néhány nyalánkság. Ha sculptit csinálsz, azt tudod tükrözni és ...hát talán kiüríteni, üressé tenni ... A megszokott alaptesteken túl új érdekes formákat is ad a build, amik nekem sculptinak tűnnek, de mindenképpen érdekesebbé teszik az építést.
A két viewer között óriási különbség nincs, talán még tesók is, de nekem a GE jött be inkább.
Egy-két órányi használat után csak azt tudom mondani, hogy mindenképpen próbáld ki ezt a viewert. Mondhatnám azt is , hogy fedezzük fel együtt, tapasztalatokat kéretik itt megosztani velem is :-)

2 megjegyzés:

  1. Meglátogattam a Greenlife Emerald honlapját, és ott nem találtam a "copybot"-ozás lehetőségét, pedig azt mondod, ugyanazokat is tudja, mint a Meerkat. Egyébként a legviccesebb és legjellemzőbb az volt, amikor első oldalon azt írják: mi nem lopjuk el a jelszavadat...
    Copybotozásra visszatérve: jól értettem, hogy egy saját kreálmányt és egy full permes freebie cuccot másoltál le vele? A másodiknak nem te vagy a kreátora. Ha viszont ez így van, akkor tulajdonképpen még lehetne tesztelni ezt a funkciót - pl. nem saját kreálmány de no copy, no modify, no trans és ezek kombinációja. Egyáltalán mikor nem működik ez a funkció?

    VálaszTörlés
  2. A GE-ben is ugyanúgy benne van a klikk a tárgyon, majd More - More - Export lehetőség mint a Meerkatban.Az, hogy minden object UUID száma elérhető, szintén arra utalhat, hogy bizonyos kiegészítőkkel a viewer komoly fegyverré válhat:-)Arra még nem jöttem rá, hogy mitől függ egy tárgy exportálhatósága.Ami picit bonyolítja a helyzetet, hogy amiről tudok copyzni sl-ben, még nem biztos, hogy le is tudom menteni xml fájlban.Majd még megnézem picit jobban ezt a funkciót, de annyi variáció létezik, hogy elég sok időt kellene rászánni és őszintén megvallva nem célom a copybot népszerűsítése.
    Na, de ami sokkal érdekesebb.Jobban fel van építve a viewer, mint a hivatalos verzió.Olyan apróságokra gondolok, mint a "draw distance" gomb kirakása a főképernyön látható panel alsó sarkába.
    A teleport history szintén érdekes lehet.
    A profilban is megjelent egy új gomb, méghozzá az " Invite to group", tökéletes gondolat.
    A végére azért maradt egy kesrű pirula is.Dícsértem a GE-t, hogy van hangja, szemben a Meerkattal.Ez így is van, mindaddig amíg shoutcast stream szól.Azt gond nélkül veszi, viszont az icecast streamre megnémul a viewer.

    VálaszTörlés